"Je zou onze abonnementsformule kunnen vergelijken met een fitnessabonnement, maar dan wel met een pak meer impact en maatschappelijke meerwaarde", stellen Frank Missoul en Dajo Hermans van Forest Fwd. "Iets maatschappelijks zinvol terugdoen, dat is de richting die almaar meer bedrijven anno 2023 willen of moeten uitgaan. Met onze abonnementen bieden we daarop een antwoord, heel concreet en professioneel."
De abonnees kunnen meermaals per jaar mee met de rangers van het Nationaal Park Hoge Kempen. Daarbij hebben ze de keuze tussen vijf soorten van natuurbeleving: van een ware 'deepdive' in de verborgen natuur tot een wetenschappelijke tour over de klimaatverandering. Daarnaast draait het ook om effectief impact maken: elk bedrijf dat zich abonneert, draagt automatisch bij aan één van de vele natuurprojecten in het Nationaal Park, zoals het herstellen van de biodiversiteit.
Het eerste bedrijf dat zijn werknemers een natuurabbonement aanbiedt is HR en Well-being specialist Attentia."Bij Attentia springen we graag op de kar van initiatieven die het welzijn van onze medewerkers positief beïnvloeden", zegt CEO Carine Huysveld. "We weten dat financiële factoren zoals verloning en bonussen een belangrijke rol spelen in de 'war for talent', maar ook het welzijn van de medewerkers telt meer dan ooit mee. Natuurabonnementen passen in een gezond HR & Well-being beleid, waar het vinden en behouden van talenten zeer belangrijk is geworden."
Bedrijven die voor een Natuurabonnement opteren, mogen zich alvast een jaar lang "ambassadeur" van het Nationaal Park noemen. Forest Fwd en het Nationaal Park Hoge Kempen bieden diverse groepsformules aan met een tarief vanaf 45 euro per persoon.
Alle info vind je op www.forestfwd.be/natuurabonnementen.