|
16 apr 2021 |
17:14 |
|
Plannen voor een maïsdoolhof?
Wie plannen heeft om een maïsdoolhof aan te leggen, kan het ons laten weten. We zoeken samen met jou naar promotiekansen. De West-Vlaamse landbouwkamer biedt je een gratis zeildoek over maïs aan. Ook wie vragen heeft over het starten van een maïsdoolhof, kan bij ons terecht.
|
Zoveel meer dan een doolhof
Een maïsdoolhof is op zich niet vernieuwend. Toch biedt het ook anno 2021 interessante toeristisch-recreatieve troeven. Deze openluchtactiviteit is haalbaar voor bezoekers in kleine bubbels, al dan niet op afspraak, wat ze zeer coronaveilig maakt. De speurtocht prikkelt de nieuwsgierigheid van groot en klein. Je kan je aanbod verrijken met belevingsvolle extra’s, zoals een wedstrijd, verhaallijn of bar.
Plan nu met deze tips
Heb je concrete plannen om een maïsdoolhof op te starten, dan is het hoog tijd om je plannen concreet te maken:
- Kies een interessant veld: langs fiets- of wandelknooppunten, nabij een toeristische attractie, haalbaar naar uitbating, …
- Bepaal hoe je het doolhof realiseert: via precisiezaaien met gps of nadien uithalen.
- Haal meer uit je plannen via samenwerking rond ontwerp, uitbating, arrangementen, promotie, ontwerp, …
- Besteed zorg aan de bekendmaking: professionele uitstraling, goede planning.
- Respecteer de geldende coronamaatregelen. Raadpleeg ‘landbouwverbreding en corona’ voor meer info.
Gratis zeildoek over maïs
Grijp je kans om boer en burger dichter bij elkaar te brengen. Maïs is een deeltje van ons Vlaamse akkerbouw- en veeteeltverhaal. De provinciale Landbouwkamer wil je alvast op weg zetten. Plan je een maïsdoolhof in West-Vlaanderen? Meld je dan hier aan en ontvang een gratis zeildoek met weetjes over de teelt en het gebruik van maïs.
(Lees verder onder de afbeelding.)
Promotionele ondersteuning als eerste stap naar succes
Een maïsdoolhof realiseren is één iets, je aanbod voldoende bekend maken bij toeristen en mensen uit je omgeving is nog iets anders. Hoe meer landbouwers hun doolhof aan ons melden, hoe beter we de initiatieven in kaart kunnen brengen en hoe meer promo we kunnen voeren.
We delen de info met Westtoer, die het aanbod de hele zomer lang integreert in sterke promotie via nieuwsbrieven, sociale media en website aan diverse doelgroepen. Door de doolhoven te clusteren in één geheel valt de communicatie beter op tussen het andere aanbod.
Eigen promotie-inspanningen blijven weliswaar noodzakelijk. Teken nu in voor een quick-scan event- en communicatiebegeleiding bij Inagro en toets je plannen af met een expert.
> Info en selectiecriteria
> Ik schrijf me in.
Documenten
Bijlage Meer info en selectiecriteria quick-scan en individuele begeleiding zomeractiviteiten.pdf
|
|
|
|