Akkerbouw
Algemeen
Dieren
Economie
Markten
Mechanisatie
Milieu
Politiek
Tuinbouw
Veehouderij
Voeding
Inloggen
 
 
 
Klik hier om u te registreren en te abonneren
(72,60 euro per jaar)
 
Wachtwoord vergeten
Volgend artikelVolgend Artikel

 28 nov 2020 15:35 

VLAM blijft inzetten op nieuwe markten voor promotie van Belgian fries


Op 10 november 2020 ging de 24ste editie van Food & Hotel China (FHC) van start. VLAM organiseerde er voor de eerste keer een groepsstand voor vijf Belgische exporteurs van diepgevroren aardappelproducten. Een degustatie van frietjes en persoonlijke contacten met lokale vertegenwoordigers zorgden voor een welkome en succesvolle herstart van de exportacties, zelfs nog tijdens coronatijden. Dit event vormde meteen ook het startschot van het nieuwe EU-project ‘Go for Gold’ van VLAM. De VLAM-stand voor Belgian fries op

Succesvolle beurs ondanks corona

Ondanks de huidige coronacrisis kon de beurs op heel wat interesse rekenen: 1.115 exposanten en 127.454 bezoekers verzamelden in de Shanghai New International Expo Centre (SNIEC) China om met elkaar in gesprek te gaan. Voor Belgian fries VLAM was het de eerste deelname.

De coronacrisis zorgt voor nooit geziene uitdagingen, maar VLAM is vastbesloten om zijn exportopdracht voort te zetten. Dankzij de nauwe samenwerking met de beursorganisatie van FHC en FIT kon een efficiënte en geslaagde vertegenwoordiging van de Belgische sector van diepgevroren aardappelen op touw worden gezet in Shanghai.

 

Onze Belgische frietjes toverden al snel een glimlach op de gezichten van de bezoekers Go for Gold

Deze uitdagende deelname was niet enkel de eerste beursdeelname van Belgian fries sinds de start van de coronacrisis, het was ook de lancering van de door de Europese Commissie gecofinancierde campagne ‘Go for Gold’. De Belgische stand was ingekleed in het nieuwe “Go for Gold”-concept, dat de positie bevestigt van België als 's werelds grootste exporteur van bevroren aardappelproducten, rechtstreeks vanuit het hart van Europa. “Go For Gold' verwijst zowel naar de “Original Belgian Fries” als een premium product als naar de gouden kleur van perfecte frietjes. Op de Belgische stand konden bezoekers proeven van onze frietjes, waarna er commerciële gesprekken konden plaatsvinden met de lokale afgevaardigden van Bart’s Potato Company, Ecofrost, Mydibel, Agristo en Clarebout. Deze gesprekken gingen zowel live ter plaatse als online door.

 

Food & Hotel China was een welkome en succesvolle herstart van de Belgian fries-exportacties van VLAM Belang van de Aziatische markt

VLAM was lang niet de enige Europese standhouder op de beurs. De grote paviljoenen van o.a. Nederland en Italië tonen het toenemende belang van de Aziatische markt. Ook de V.S. waren zeer nadrukkelijk aanwezig.

VLAM rolt zijn exportpromotieplannen verder uit voor China, Japan, Zuid-Korea en Singapore en kiest daarbij zowel voor beursdeelnames als eigen events.

De volgende editie van Food & Hotel China zal plaatsvinden van 9 tot 11 november 2021.



  Nieuwsflash
 
INTERPOM 2024Lees meer
 
 
Attert is de rijkste gemeente en Sint-Joost-ten-Node de armste in 2022 Lees meer
 
 
Diepgronder staat niet garant voor goede bodemstructuur Lees meer
 
 
Beleids- en begrotingstoelichting Omgeving. Begroting 2025Lees meer
 
 
Beleids- en begrotingstoelichting Landbouw en Tuinbouw Begroting 2025 Lees meer
 
 
Ontdek de voordelen van GLB-steunmaatregelen voor jouw teeltplan 2025 Lees meer
 
 
Plantenwortels veranderen hun groeipatroon tijdens de ‘puberteit’ Lees meer
 
 
Extremer weerLees meer
 
 
Opnieuw recorduitstoot CO˛Lees meer
 
 
Gezond en duurzaam voedsel voor de toekomstLees meer
 
 
Statuut gemeentelijke schattingscommissies Lees meer
 
 
Impact noodweer Spanje op de Vlaamse prijsevolutie groenten en fruitLees meer
 
 
Landbouw in 2024: minder wintergewassen door hevige regen Lees meer