DE CAMPAGNE
Met de campagne brengt VLAM de veelzijdigheid van melk en melkproducten onder de aandacht. De gemiddelde Vlaming haalt wekelijks 8 keer melk uit de koelkast voor allerlei toepassingen.
Frederik Vandermersch, promotiemanager zuivel: “We staan er misschien niet altijd bij stil, maar melk en melkproducten maken deel uit van ons dagelijks leven. Denk maar aan melk bij je granola of ontbijtgranen, een scheutje melk in je koffie of een kop dampende chocomelk. Melk kan je niet alleen puur drinken, het is ook de basis van heel wat lekkere gerechten. Want wie kan er weerstaan aan een heerlijke pannenkoek op een luie zondag of aan echt comfort food zoals macaroni met kaassaus?”
Melk en melkproducten begeleiden ons doorheen de dag en dat een heel leven lang. Daarom zeggen we: “Geniet van elk moment. Geniet van melk.”
ZOWEL OP TV ALS ONLINE
De campagne richt zich voornamelijk op 20-35-jarigen. Een eerste golf van de campagne is van start gegaan op 22 april en loopt tot 19 mei. De campagnespot is te zien op tv en op online kanalen. De tv-campagne loopt o.a. op Vier, Vijf, VTM, 2B, Vitaya, Caz, Eén en Canvas. In de spot zie je hoe melk een belangrijke rol speelt in ons leven.
De tv-campagne wordt online versterkt door advertenties op o.a. kookwebsites en YouTube. Op sociale media daagt de campagne je bovendien uit om zelf aan de slag te gaan met melk en melkproducten. Melk is niet alleen de basis van traditionele dranken of gerechten, je kan er ook erg verrassend mee uit de hoek komen. Denk maar aan de vele smoothies die je ermee kan bereiden of wat dacht je van een mocktail met melk? De toepassingen zijn oneindig. Inspiratie is te vinden op Facebook en Instagram.
KIES VOOR MELK VAN BIJ ONS
Veel mensen kiezen al voor melk van bij ons en terecht. Melk en melkproducten van bij ons passen in een gezonde voeding. Ze zijn ook lekker, veelzijdig en kwaliteitsvol. Als je kiest voor melk en melkproducten van eigen bodem, steun je bovendien onze melkveehouders en beperk je je voedselkilometers.
EUROPESE COFINANCIERING
De campagne van VLAM kadert in een informatie- en promotieprogramma met Europese cofinanciering. Het programma is een initiatief van het European Milk Forum, loopt drie jaar (2019 – 2021) en wordt mede uitgevoerd met partners uit Nederland, Frankrijk, Denemarken en Ierland.