Akkerbouw
Algemeen
Dieren
Economie
Markten
Mechanisatie
Milieu
Politiek
Tuinbouw
Veehouderij
Voeding
Inloggen
 
 
 
Klik hier om u te registreren en te abonneren
(72,60 euro per jaar)
 
Wachtwoord vergeten

 02 feb 2018 17:58 

Driejarige imagocampagne ‘Brood. Een goed verhaal.’ van start


In maart zal de driejarige imagocampagne ‘Brood. Een goed verhaal.’ van start gaan in België en Nederland. De brede communicatiecampagne is het resultaat van een unieke samenwerking tussen de Belgische en Nederlandse bakkerijbranche en heeft als doel om de daling van de broodconsumptie te stoppen.

Voor de opzet en uitvoer van de campagne is een subsidie van de Europese Unie aangevraagd en toegekend.
De afgelopen jaren heeft het imago van brood flinke deuken opgelopen. Dieetboeken, zelfverklaarde voedingsgoeroes en spookverhalen in de (sociale) media hebben ervoor gezorgd dat het vertrouwen in brood gedaald is. De consument is hierdoor in verwarring geraakt. De campagne zal de consument bevestigen dat brood lekker, veelzijdig, voedzaam, fantastisch in eenvoud is en onderdeel is van de rijke Europese eetcultuur.

Gedurende 3 jaar zal de belevingscampagne de positieve waarden van brood middels een ode in de schijnwerpers zetten. Via radio, websites, sociale media en tastings zullen miljoenen consumenten worden bereikt. Ook de websites broodengezondheid.be en painetsante.be zullen onderdeel uitmaken van de campagnestrategie. Via de websites die vorig jaar ruim 317.000 bezoekers trok, zal de consument transparante informatie krijgen over brood. Binnen de brede aanpak van de campagne worden ook de wetenschap en voedingskundigen als belangrijke doelgroepen meegenomen.

Unieke samenwerking
De campagne wordt mogelijk gemaakt door een subsidieaanvraag bij de Europese Unie door de Belgische en Nederlandse bakkerijbranche. Namens België participeren FBGG, UNIFA, KVBM, Instituut Brood & Gezondheid en Bakkers Vlaanderen. Vanuit Nederland zijn hierin de NVB (Nederlandse Vereniging voor de Bakkerij), NBOV (De Nederlandse Brood- en banketbakkers Ondernemersvereniging) en NEBAFA (De Vereniging van Nederlandse Fabrikanten van Bakkerijgrondstoffen) vertegenwoordigd. Nooit eerder werd er door zoveel partijen uit de branches samengewerkt om 1 doel te bereiken.



  Nieuwsflash
 
INTERPOM 2024Lees meer
 
 
Attert is de rijkste gemeente en Sint-Joost-ten-Node de armste in 2022 Lees meer
 
 
Diepgronder staat niet garant voor goede bodemstructuur Lees meer
 
 
Beleids- en begrotingstoelichting Omgeving. Begroting 2025Lees meer
 
 
Beleids- en begrotingstoelichting Landbouw en Tuinbouw Begroting 2025 Lees meer
 
 
Ontdek de voordelen van GLB-steunmaatregelen voor jouw teeltplan 2025 Lees meer
 
 
Plantenwortels veranderen hun groeipatroon tijdens de ‘puberteit’ Lees meer
 
 
Extremer weerLees meer
 
 
Opnieuw recorduitstoot CO˛Lees meer
 
 
Gezond en duurzaam voedsel voor de toekomstLees meer
 
 
Statuut gemeentelijke schattingscommissies Lees meer
 
 
Impact noodweer Spanje op de Vlaamse prijsevolutie groenten en fruitLees meer
 
 
Landbouw in 2024: minder wintergewassen door hevige regen Lees meer